“Hoe optimisme te leren. Verander je kijk op de wereld en je leven “

marketing book

We publiceren een uitdrukkelijke recensie van het boek How to Learn Optimism. Verander uw kijk op de wereld en uw leven ”door Martin Seligman.

Daarom bieden we u 6 basisfeiten die u zult leren na het lezen. 

Optimisme en pessimisme: twee opties voor levenshouding

Pessimisten zijn overtuigd van mislukking. Voor alle problemen geven ze zichzelf de schuld en vallen ze vaak in een depressie. Optimisten voelen zich op hun gemak bij mislukkingen omdat ze denken dat ze tijdelijk zijn. Een moeilijke situatie is voor hen slechts een test. Optimisten hebben meer kans van slagen en hebben een betere gezondheid. Onderzoek toont aan dat velen vatbaar zijn voor pessimisme. De bekende psycholoog en grondlegger van de positieve psychologie Martin Seligman gelooft dat pessimisten zichzelf schade berokkenen. Maar het goede nieuws is dat optimisme kan worden geleerd door bewust nieuwe vaardigheden te verwerven. 

Hoe pessimisme en optimisme de gezondheid beïnvloeden

“Optimisme en pessimisme hebben evenveel invloed op de gezondheid als fysieke factoren.” Mensen geloven dat gezondheid afhangt van fysieke gesteldheid, gezonde gewoonten en immuniteit. Maar velen zijn van mening dat onze gedachten en emoties onze fysieke conditie niet veranderen. Het immuunsysteem functioneert beter als iemand optimistisch is over het leven. Onderzoek toont aan dat optimisten langer leven dan pessimisten. 

Hoe verklaren we mislukking

De reden dat sommige mensen kwetsbaar zijn voor hulpeloosheid en anderen niet, is omdat mensen hun problemen aan zichzelf uitleggen. Dit wordt attributie genoemd: aan welke factoren schrijven mensen hun successen en mislukkingen toe. Mensen die gemakkelijk opgeven, zeggen meestal dat het altijd zo is geweest en altijd zal zijn. Mensen die niet opgeven, zien problemen als pech en geloven dat het snel zal lukken. 

Depressie als extreem pessimisme

Omdat ze in een pessimistische toestand verkeren, ervaren mensen een milde vorm van depressie. Om pessimisme beter te begrijpen, is het noodzakelijk om de gehypertrofieerde vorm ervan te onderzoeken. De studie van depressie werpt licht op de aard van pessimisme. 

Je voelt wat je denkt

Vroeger werd elke depressie als een manisch-depressieve stoornis beschouwd. De biomedische school geloofde dat het een ziekte van het lichaam was, en Freud was boos op zichzelf. Tegen het einde van de jaren zestig hadden verschillende wetenschappers depressie geïdentificeerd als niets meer dan de symptomen ervan; de oorzaak van depressie is negatief denken. Er zit geen diepe wanorde in, onopgeloste jeugdconflicten of schendingen van de chemische processen van de hersenen. Als u uw negatieve denkgewoonten verandert, zal uw depressie verdwijnen. 

Verhuizen van pessimisme naar optimisme

Veel mensen willen niet optimistisch worden omdat ze ze zien als egoïstische, arrogante parvenu. Maar wat betekent het eigenlijk om een ​​optimist te zijn? Dit betekent optimistisch blijven, zelfs als we met een nederlaag worden geconfronteerd. Het punt is niet om een ​​onvoorwaardelijke optimist te worden. Het doel is om flexibel optimisme te leren.

…..meer info kunt u hier vinden «Road to 100k Instagram Followers»!

instagram marketing

https://marketingbook.shop