Het selecteren van een kandidaat voor een affiliate manager-positie kan zelfs een ervaren recruiter intimideren. CPA-netwerken, webmasters, partners, fraude, aanbiedingen – alleen al de beschrijving van de vereisten is beangstigend. Affiliate manager is een specialist die publishers (partners) aantrekt en registreert. Zijn verschil met de CPA-manager is dat hij het vaakst aan de kant van het CPA-netwerk werkt. In een CPA-netwerk is de Affiliate Manager verantwoordelijk voor de communicatie met webmasters. Vaker wel dan niet heeft hij al een pool van meesters om te leiden, maar de meest voorkomende KPI in het beroep is het aantal nieuwe uitgeverijen dat wordt aangenomen. Affiliate manager lanceert aanbiedingen, werkt aan hun aantrekkelijkheid en motiveert publishers om ze aan te nemen. De specialist doet ook al het administratieve werk – het betreft voornamelijk betalingen aan uitgevers. Voorwaarden zijn individueel, betalingen kunnen één keer per week, soms per maand, enzovoort zijn. Een ander groot deel van het werk is het opsporen van fraude, dat wil zeggen frauduleuze activiteiten. Het is niet altijd de affiliate specialist die dit doet, maar er zijn bedrijven die alles tegelijk willen. Vervolgens monitoren de specialisten het verkeer dat de uitgevers brengen, volgen ze markeringen en andere tekenen van verkeer van lage kwaliteit. Aan de kant van de klant wordt een affiliate vaak ingehuurd om webmasters rechtstreeks te verbinden en te werken met CPA-netwerken: ontwerp van aanbiedingen, controle, documentatie, enz. Een interessante functie voor zo’n manager kan de lancering van een partnerprogramma zijn. Dit is een meer technologische taak: een oplossingsleverancier vinden of een kantoor maken volgens ons eigen ontwerp. Meestal is het kantoor toegankelijk via de kelder van de site (het onderste gedeelte, waar alle secties van de site zijn geschreven). Een aangesloten manager aan de kant van de adverteerder onderhoudt meestal affiliate netwerken of is verantwoordelijk voor het aantrekken van partners naar zijn netwerk (als de adverteerder er een heeft, zoals in OZON.ru). Aan de kant van het aangesloten netwerk in deze functie, zal een persoon hoogstwaarschijnlijk webmasters zoeken en ze vervolgens leiden. In de regel leidt één manager van 30 tot 100 webmasters, maar er zijn niet veel grote. Het is met hen dat de belangrijkste communicatie plaatsvindt. Middelgrote en kleine meesters werken onafhankelijk in het netwerk en nemen slechts periodiek contact op met hun manager over betalingen of details over het werken met een aanbieding. Het vinden van een goede aangesloten manager is moeilijk. Ze hebben een kant-en-klare pool van webmasters en beschermen de netwerken van dergelijke mensen. Als je zo iemand nog steeds nodig hebt, zul je op hem moeten jagen voor goede omstandigheden. Het is gemakkelijker om zelf een affiliate manager te laten groeien in uw project, maar u moet voorbereid zijn op de eerste resultaten die binnen 3-6 maanden komen. Bij het interview moet je vragen wat voor soort specialist een webmaster had of heeft, hoe ze bezoekers trekken en welke kwaliteit het is, of het realistisch is om het over te dragen naar een nieuw project. Vragen:
|
https://www.globalrecruitment.info/ |