Mag ik je op je voorhoofd slaan? En hoe vaak ik ook deze klap heb gekregen. Klaar? Site-ontwerp heeft geen invloed op siteconversie. Om precies te zijn, schoonheid heeft niet altijd een positief effect op de prestaties. Pijnlijk?! Toen ik dit in Analytics zag, schrok ik gewoon. Maar niet alles is zo eenvoudig als het lijkt. Laten we daarom het onderwerp visuele ontwikkeling van de bestemmingspagina eens nader bekijken. BEAUTY is een wazig concept Waarom beschouwen sommigen blondines als de mooiste wezens ter wereld, terwijl anderen zeggen dat alleen brunettes liefde waard zijn. En omdat er niet zoiets bestaat als “Mooi”, is er het concept van “Ik vind het leuk” en “Standaarden”. Het blijkt dat u niet zeker weet wat het ontwerp van de site zou moeten zijn. Is hij knap of eng, net als mijn leven? Daarom is het belangrijkste dat u nu moet begrijpen voordat we aan de slag gaan, dat elke site een goed ontwerp heeft, alleen vindt niet iedereen het leuk. En het belangrijkste voor jou is dat de avatar van je klant het leuk vindt. In onze praktijk hebben we gemerkt hoe “enge” sites met zeer, zeer grote / kleine lettertypen, stockafbeeldingen en chaos in kleuren hogere marketingindicatoren gaven dan vergelijkbare sites in de ideale (volgens de meeste) vorm. Terugkomend op onze rammen, de site moet voldoen aan de wensen van de doelgroep. En als je grootmoeders als voorbeeld neemt (een levendig voorbeeld), dan hebben ze je trends voor 2017, toeters en bellen in animatie en gelaagde objecten helemaal niet nodig. Ze willen een website die zo eenvoudig mogelijk is, met grote tekst en een witte achtergrond om gemakkelijk te leren. De eigenaren van niet erg prettige sites ademen nu uit, denkend dat ze tienduizenden kunnen besparen op herontwerpen. En tevergeefs deden ze dat. Omdat ze nog steeds moeten begrijpen dat het ontwikkelen van een website-ontwerp niet alleen gaat over het kiezen van kleuren. Hieronder staan de basisprincipes, die erg belangrijk zijn als u een nieuw ontwerpproject maakt of nadenkt over hoe u uw site opnieuw kunt ontwerpen. Eerste / Normen Maar het concept van “Normen” is heel meetbaar, en dat geldt ook voor de schoonheid van mannen en vrouwen. Je kunt niet zeggen “enge man”, maar je kunt wel “geen standaard” zeggen. Dat wil zeggen, de hoogte is minder dan 180, het figuur is niet atletisch, een glimlach van klasse C, enz. De sites hebben ook een soort ontwerpnormen voor specialisten. En elke ontwerper die zijn hand aan vaardigheid legt, moet ze kennen. Er zijn honderden van dergelijke normen, dus als u ze wilt begrijpen, kan dit helaas niet worden gedaan voor dit artikel. Daarnaast ben ik er zeker van dat je niet zelfstandig een verkopend website ontwerp voor je bedrijf gaat maken, je bent immers de eigenaar. En uw belangrijkste taak is ervoor te zorgen dat uw aannemer of ontwerper de basiskennis en ontwerpelementen begrijpt. Voor de test kun je drie vragen gebruiken (ik heb er ook de juiste antwoorden op geschreven): Hoe kun je links op een site markeren? (in blauw of onderstreept); In welke maat moeten de site-elementen worden gelegd als we geen adaptief maken? (tot 1280 pixels (de meest populaire schermgrootte); Kunnen de lettertypen van tekstelementen worden vervormd? (niet toegestaan). Iemand zou kunnen argumenteren en zeggen dat er geen standaarden zijn in webdesign. Maar ik denk er anders over. Er zijn kanonnen die geen pijn doen aan de ogen en bekend zijn bij de consument, wat betekent dat ze moeten worden gebruikt om gemak te creëren. We gaan er naartoe. Tweede / Structuur en locatie Excuseert u mij, maar ik word uit mijn vel gerukt als onze potentiële klant zegt dat hij de ontwikkeling van de juiste bestemmingspagina-structuur aan een ontwerper zal geven. Op dit moment “schreeuw en explodeer” ik (de enige keer dat ik dit doe). Marketing gaat over analyse en cijfers. En design is creativiteit en verbeeldingskracht (+ een druppel normen). Daarom, als u besluit om zelf een landingspagina te maken, geef deze kwestie dan niet volledig aan de ontwerper. Doe het zelf beter. En ja, de ontwerper is niet verantwoordelijk voor zijn wens om meer geld te verdienen door ermee in te stemmen deze taak op uw verzoek te voltooien. Het enige dat gedeeltelijk aan de ontwerper kan worden toevertrouwd, of liever gezegd om naar zijn mening te luisteren, is de opstelling van elementen voor een gemakkelijkere navigatie op de bestemmingspagina. Luisteren is niet geven. Het betekent het zelf doen en feedback krijgen. HOE EEN WEBSITE ONTWERP TE MAKEN Nu de basistheorie is opgelost, is het tijd om aan de slag te gaan, namelijk hoe je een website-ontwerp maakt. Om dit te doen, zullen we analyseren welke stadia van creatie je moet doorlopen. Fase 0. Sjablonen of uniekheid Vaak stellen ontwerpers en klanten deze vragen niet, aangezien de klant a priori hoopt een uniek product te krijgen, en de ontwerper, om tijd te besparen, iets gereed zal maken. Dit betekent natuurlijk niet dat iedereen je wil bedriegen. Maar het is aan te raden om dit moment voor jezelf te definiëren en in een gesprek met een specialist aan de orde te stellen. Vergeet niet dat u voor een uniek bestemmingspagina-ontwerp meerdere keren meer betaalt dan voor een sjabloon, maar tegelijkertijd komt u niet in een ongemakkelijke situatie terecht, aangezien u niet dezelfde site (misschien zelfs tientallen) op internet zult vinden. Daarom is het naar mijn persoonlijke mening, in onze tijd, relevant om alleen een uniek sjabloon of volledige rechten op een sjabloon te gebruiken die niemand anders kan gebruiken dan jij. Fase 1. Prototype Waar begin je met het ontwerpen van een website? Het begint natuurlijk allemaal met een idee. Maar het maken van een site-ontwerp begint met een prototype, dat wil zeggen een schematische weergave van uw toekomstige site. Zoals u zich herinnert, doet u het persoonlijk. En deze etappe mag niet worden overgeslagen, anders … U kunt een prototype met een pen op een vel papier of met een speciaal programma implementeren. Wij maken persoonlijk gebruik van Balsamiq, dit is een soort constructor waarmee je snel en gemakkelijk blokken, teksten etc. kunt verplaatsen. Inderdaad, tijdens het maken van een website-ontwerp komen er constant nieuwe ideeën op en op papier kun je failliet gaan. Hieronder ziet u een voorbeeld van een prototype en de implementatie ervan: Meestal moet u al in de prototypefase nadenken over hoe de blokken en ontwerpelementen zich in ieder geval ongeveer zullen bevinden. De afbeelding staat bijvoorbeeld aan de linkerkant, de tekst staat aan de rechterkant (een andere standaard). Op basis hiervan zal de ontwerper alles implementeren. Maar rijd hem niet doodlopend, ik raad aan om een opmerking toe te voegen “Wijzigingen in de rangschikking van blokken en teksten zijn mogelijk.” Fase 2. Huisstijl of “I like” Door het ontbreken van deze stap loopt ruim de helft van de projecten vaak vertraging op en staat de ontwikkeling van het terreinontwerp op. Zoals de klant ziet onder het woord “Rood” – de kleur van granaatappel, en de ontwerper – de zonsondergang. Ideaal dus als u de mogelijkheid heeft uw huisstijl en richtlijn in te dienen. In de minimale versie moet je de sites die je leuk vindt weggooien. En het is niet nodig om in woorden te denken: “Je bent een ontwerper, maak het mooi!” Als we het eerste hoofdstuk van het artikel nog eens aandachtig lezen, zullen we onthouden dat zoiets niet bestaat. Voor iedereen ziet ‘mooi’ er anders uit. Onthouden. Ofwel huisstijl, of sites die je leuk vindt (+ afbeeldingen). Fase 3. Eerste twee schermen Zelfs met fase 2 kunnen er nog steeds problemen zijn. Daarom om ervoor te zorgen dat de klant zijn beperkte aantal wijzigingen (die vooraf worden besproken en in het contract worden voorgeschreven) niet verspilt. En de ontwerper verspilt zijn persoonlijke tijd niet, je moet eerst overeenstemming bereiken over de eerste 2 schermen en dan pas verder gaan. Pas daarna ontwerp van knoppen voor de site, ontwerp van pop-upformulieren, pop-ups enzovoort. Waarom precies de eerste twee? Het eerste scherm is meestal een grote achtergrondafbeelding met een kop en verschillende psychologische triggers. En het tweede scherm heeft al een ander formaat dan het eerste, vanwege een andere structuur, wat niet altijd typisch is. Fase 4. Implementatie en herzieningen U, als eigenaar, zou niet bijzonder geïnteresseerd moeten zijn in hoe het website-ontwerp tot stand komt, hoe het hele proces eruit ziet. Maar voor een algemeen begrip wordt het ontwerp van de bestemmingspagina gemaakt in Photoshop. Of, zoals nu, geavanceerde specialisten in zeplin.io doen het graag. In dit stadium wil ik veel aandacht besteden aan de bewerkingen. En om te zeggen dat u bij het maken van een bestemmingspagina-ontwerp niet in perfectionisme hoeft te gaan, want dit kan eeuwig duren. De site kan voor altijd worden voltooid, tot het punt dat uw achterkleinkinderen genoeg zullen hebben. De ideale strategie zou zijn om alle grote fouten te verwijderen, het project te starten en het vervolgens in het proces af te ronden, afhankelijk van analyses of een webadviseur. En hier is een video over het onderwerp, over de details die uw site effectiever zullen maken. Wees niet ongerust dat alle voorbeelden offline zijn. Kennis past hier en daar. KORT OVER DE BELANGRIJKSTE Het ontwerp van bestemmingspagina’s is zeker belangrijk, maar niet zo belangrijk als veel mensen denken. We hebben een zeer interessante zin in ons bedrijf geïntroduceerd: “Het belangrijkste is dat het ontwerp van de site niet afstoot”, het beschrijft de hele situatie heel goed. Volgens het programma moet je ontwerp geliefd zijn bij je doelgroep, en niet bij jou en je medewerkers. Het is onmogelijk om specifieke punten op te schrijven die als criterium zullen gelden voor het evalueren van de site. Want hoewel er normen zijn, is design een creatief bedrijf, dus een gevoel voor schoonheid is hier onmisbaar. Als je het niet hebt, vraag dan om anderen te beoordelen, maar vergeet niet dat het belangrijkste de mening van je klanten is. Om je niet op een “waterige toon” te laten gaan, zal ik je enkele tips geven die je op zijn minst conceptueel zullen helpen begrijpen waar je heen moet als het gevoel van schoonheid niet je sterke punt is: De algemene stijl moet overal op de site zichtbaar zijn (in headers, pictogrammen, afbeeldingen, overgangen); Het verkopende website-ontwerp moet zich richten op teksten en afbeeldingen, en niet op zichzelf; Lettertypen mogen niet standaard zijn (Arial, Times New Roman, Verdan, etc.); Er moet voldoende ruimte zijn tussen de elementen om gemakkelijk te leren.
https://www.webdeveloper.today/2022/08/django-get-random-object-from-database.html |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |